Eat healthy!

FEEL HEALTHY!
BE HEALTHY!
Pamiętam swoje zwyczaje przed rozpoczęciem zdrowszego trybu życia i ćwiczeń (przed lutym 2014), gdy potrafiłam zjeść całą (dużą!) paczkę czipsów + czekoladę. Serio, wydaje mi się, że i tak nie wyglądałam najgorzej zważając na to, ile kalorii w siebie wpychałam! Na szczęście to już przeszłość, z czego jestem ogromnie dumna :).
Aktualnie jestem w trakcie wyzwania Ewy Chodakowskiej (codziennie ćwiczę to, co wrzuca na swojego Facebooka), ale nie bawię się w przepisy, które publikuje, bo… brak mi na to czasu (studiuję) i – nie będę kłamać – jestem nieco za leniwa. Nie oznacza to jednak, że nie jem zdrowo, bo oczywiście staram się to robić. 
Wracając do Ewy… Jakiś czas temu wstawiła na swoją stronę listę zamienników dla tych niezdrowych lub bardziej kalorycznych produktów, a że mi owa lista bardzo się przydała, postanowiłam i z Wami się nią podzielić:
• cukier biały, rafinowany → miód naturalny, naturalny słodzik na bazie Stewii;
• ryż biały → ryż brązowy, dziki;
• bułka tarta → sezam, otręby, zmielone siemię lniane;
• makaron pszenny → makron razowy, gryczany, jaglany;
• ziemniaki → kasza gryczana, jęczmienna, jaglana, ryż brązowy, ryż dziki;
• słodkie płatki śniadaniowe → naturalne płatki zbożowe (owsiane, żytnie, gryczane, jaglane, jęczmienne, orkiszowe – nie błyskawiczne);
• musli, granola ze sklepu → musli i granola własnej roboty z naturalnych płatków zbożowych, owoców suszonych, orzechów, pestek, nasion i ziaren;
• jogurt owocowy → jogurt naturalny ze świeżymi owocami;
• desery mleczne → naturalny kisiel bez dodatku cukru, budyń z kaszy jaglanej;
• śmietana → jogurt naturalny, kefir;
• majonez, sos czosnkowy → jogurt naturalny z czosnkiem i ziołami;
• sól kuchenna, kostki rosołowe → przyprawy, suszone i świeże zioła;
• mleko 3,2% tł. → mleko 1,5-2% tł.;
• zupy w proszku → zupy na wywarach warzywnych lub chudym mięsie z dodatkiem ziół i przypraw;
• wędliny, konserwy, pasztety → mięso pieczone, domowe pasty mięsno-warzywne i rybne, domowe pasztety;
• słodycze → świeże owoce, suszone owoce;
• chipsy → chipsy w postaci suszonych owoców i warzyw, pestki słonecznika, pestki dyni, płatki migdałów.
Mam nadzieję, że i Wam powyższa lista się przyda! Podkreślam, że nie stworzyłam jej sama, pochodzi ona ze strony Ewy Chodakowskiej.
Dlaczego o tym wszystkim piszę? Wczoraj “znalazłam” w Lidlu czipsy jabłkowe, które – krótko mówiąc – skradły moje serce! Są najlepszymi czipsami jakie w życiu jadłam, do tego należą do zdrowszych zamienników! Czego chcieć więcej? No może tego, żeby były nieco tańsze, no ale… coś za coś :). Te ze zdjęcia to niestety nie te z Lidla, postanowiłam spróbować również innych smaków i jednak te pierwsze wygrywają :).
A co jest Waszą ulubioną przekąską?
P.S. Za tydzień Paryż, yay! ♥
Post przypadł Ci do gustu?
Podziel się nim ze znajomymi: