6-dobrych-nawyków

6 dobrych nawyków, które warto wprowadzić do swojego życia

Cały czas się zmieniamy i tak samo zmianie ulegają kierunki naszego rozwoju. Poznajcie więc dobre nawyki, które warto wprowadzić do swojego życia, aby odczuć pozytywne zmiany i mieć więcej energii do realizacji swoich celów.

Stale staramy się urozmaicać swoje życie i wprowadzać do niego jak najwięcej pozytywnych aspektów. Warto więc zwrócić uwagę na to, aby nawyki, na których się skupiamy, były dobre i zmieniały nas na lepsze.

Dlaczego dobre nawyki ogrywają tak ważną rolę? Wprowadzają do naszego życia harmonię i to dzięki nim czujemy się lepiej z tym, jak kierujemy swoim losem.

   Picie dużej ilości wody

Podejrzewam, że znajdą się wśród Was osoby, które mają już serdecznie dość tego tematu. JEDNAK warto pamiętać o piciu odpowiednich ilości wody nie tylko wtedy, gdy uprawiamy aktywność fizyczną.

Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy ze swojego regularnego odwodnienia i przyznaję, że sama miałam w zwyczaju to bagatelizować. Na szczęście wypracowałam w sobie nawyk picia min. 1,5 litra wody dziennie i przyznaję, że bardzo pozytywnie wpłynęło to zarówno na moje samopoczucie jak i ogólny wygląd.

   Regularna aktywność fizyczna

Kolejny nawyk związany z dbaniem o siebie. Nie od dziś wiadomo, że jakakolwiek aktywność fizyczna jest w stanie znacznie poprawić nasz stan zdrowia (i wygląd!).

Jak już kiedyś wspomniałam, staram się ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu, a dodatkowo do pracy udaję się na piechotę, dzięki czemu zyskuję dodatkowe ok. 5 km codziennego spaceru. 🙂

Zgaduję, że niektórzy nie podejmują się nawet próby zadbania o swoje zdrowie/wygląd w ten sposób, gdyż nie chcą (lub nie mogą sobie pozwolić) wykupywać karnetu na siłownię. I tutaj mam dobrą wiadomość – wcale nie trzeba tego robić, sama schudłam ok. 10 kg ćwicząc tylko i wyłącznie w domu z treningami m.in. Ewy Chodakowskiej. 🙂

   Przejście na dietę roślinną

Szczerze mówiąc zastanawiałam się nad tym, czy uwzględnić powyższy punkt w tym zestawieniu. Nie chcę nikogo namawiać do zaprzestania odżywiania się w sposób tradycyjny, mam tylko na celu pokazanie Wam, że dieta roślinna wcale nie jest „taka zła, jak ją malują” i warto chociaż spróbować ograniczać spożywanie samego mięsa, jeśli obawiacie się rezygnacji np. z jajek czy mleka. 🙂

pozytywne nawyki

   Czytanie książek

Nic nie jest w stanie zainspirować nas bardziej niż książki. To właśnie dzięki nim pobudzamy w sobie kreatywność i… po prostu miło spędzamy czas.

Już od jakiegoś czasu planowałam więcej czasu spędzać z lekturą w ręce i bywały momenty, gdy rzeczywiście tekst mnie pochłaniał, jednak brakowało mi tytułu, od którego nie będę mogła się oderwać.

I znalazłam! Mowa o serii dotyczącej znanego czarodzieja, o której pisałam już pod jednym zdjęciem na moim profilu na Instagramie. Aktualnie kończę drugą część i nie mogę doczekać się trzeciej, która jest ulubieńcem wielu osób. 🙂

   Spędzanie mniejszej ilości czasu w social media

Ten punkt jest nawiązaniem do poprzedniego, zazwyczaj to właśnie przez media społecznościowe brakuje nam czasu na inne aspekty życia, chociażby właśnie czytanie książek.

Sama w końcu mogę się pochwalić mniejszą ilością minut (godzin?) spędzanych np. na Instagramie, co na pewno ma negatywny wpływ na statystyki mojego profilu, jednak przyznaję, że dużo lepiej czuję się pochłaniając kolejne strony lektury, niż przeglądając narzekania użytkowników na nowe algorytmy. 😉

   Praktykowanie wdzięczności

Wiem, że dla niektórych otwarte bycie wdzięcznym może być banałem i mało kto uważa, że taka postawa może pozytywnie wpłynąć na nasze życie. Ależ może!

Jestem święcie przekonana, że nic nie dzieje się bez powodu i że każda sytuacja prędzej czy później będzie mieć swój p o z y t w y w n y finał. Praktykowanie wdzięczności tylko utwierdza nas w przekonaniu, że warto myśleć o zaletach danej chwili, nie skupiać się na negatywach, które nierzadko przysłaniają to, co dobre.

Powyżej starałam się umieścić jedynie te dobre nawyki, które sama sukcesywnie praktykuję i widzę pozytywne rezultaty ich stosowania.

Dajcie więc znać, bez jakich dobrych nawyków wy nie wyobrażacie sobie rozkładu swojego dnia/tygodnia! 🙂
Six positive habits that will make you feel better
Post przypadł Ci do gustu?
Podziel się nim ze znajomymi: