jak nawiązać współpracę z firmą

Jak nawiązać współpracę z firmą?

Mimo, że współprace między firmami a blogerami są już zwyczajnym zabiegiem marketingowym, postanowiłam zwrócić uwagę na błędy, jakie popełniają influencerzy podczas kontaktu z przedstawicielem marek, a także podzielić się z Wami kilkoma radami, które zdecydowanie usprawnią Waszą relację z potencjalnym zleceniodawcą.

5 rad dla początkującego blogera

Od niemal od dwóch lat pracuję na stanowisku specjalisty ds. marketingu, a jednym z moich zadań jest kontakt z blogerami, w związku z czym na co dzień mam styczność z błędami, jakie popełniają osoby zwracające się do danej firmy z propozycją kooperacji.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że nie wiem wszystkiego, post ten ma na celu przedstawienie tego, co dla mnie jako decydenta, jest problematyczne w kwestii nawiązania współpracy między blogerem a firmą.

Mam nadzieję, że poniższe punkty okażą się pomocne i ułatwią Wam rozpoczęcie współpracy z markami!

Czego nie robić podczas kontaktu z marką?

Nie należy pisać do firmy z pewnością, iż na 100% przyjmie Waszą ofertę. Marki są różne, tak samo ich priorytety, w związku z czym fakt posiadania 10 000 obserwatorów na Instagramie, przy czym profil uzupełniony jest jedynie 5 zdjęciami, nie sprawi, że adresat Waszej wiadomości przyjmie Was z otwartymi ramionami.

Jeśli firma z jakiegoś powodu odmówi współpracy, nie decydujcie się na ponowienie kontaktu po miesiącu, dwóch. Dajcie trochę czasu – zarówno sobie, jak i danej marce, być może sami zdecydują się na przedstawienie Wam swojej oferty.

Nie piszcie w pierwszej wiadomości „mój profil jest na razie mały, ale …”. Zwłaszcza, jeśli dopiero co założyliście profil np. na Instagramie, a już zależy Wam na nawiązywaniu współpracy z firmami. Niektóre przedsiębiorstwa, które nie zdają sobie sprawy z tego, jak odróżnić „duży profil” od „małego”, nie warto więc z góry prezentować swoich słabych stron.

Nie podkreślajcie faktu, że jest to Wasza pierwsza współpraca. Patrzcie na to, jak na standardowy rodzaj pracy – jak wiemy, większość przedsiębiorstw szuka doświadczonych pracowników. ;)

Nie kłamcie. Bardzo łatwo jest sprawdzić wiarygodność danej osoby, to czy followersi na Instagramie są kupieni, bądź rzekome ogromne statystyki bloga.

Pamiętajcie, że dana marka promując się za pośrednictwem współpracy z blogerami i influencerami, decyduje się na kooperację z tymi osobami, które charakteryzują się pozytywnymi cechami osobowości, nie bądźcie więc aroganccy i nieuprzejmi, jeśli w danym momencie otrzymacie odpowiedź negatywną. Cały czas się rozwijacie i zmieniacie kontent, więc w każdym momencie dana marka może zainteresować się Waszą działalnością. :)

współpraca z firmą

O czym nie zapominać podczas kontaktu z marką?

Pamiętajcie o tym, żeby się przedstawić. Wiem, dziwne, ale nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak często koresponduję z kimś, kogo imienia nawet nie znam.

Koniecznie podajcie link do swojego „miejsca w sieci”. Kolejna zadziwiająca mnie kwestia – nierzadko zdarza się, że nadawca, przedstawiając swoją ofertę współpracy, nie podaje linku do swojego bloga lub profilu w mediach społecznościowych. Nie zapominajcie o tym!

Należy napisać kilka słów o tym, na co z Waszej strony może liczyć dana marka. Kontynuując poprzedni punkt – gdy piszecie do firmy, Waszą mocną stroną jest oferta, jaką możecie jej przedstawić i która ma znaczący wpływ na to, jaka decyzja zostanie podjęta.

Stosujcie się do zasad poprawnej polszczyzny. Jeśli na dzień dobry zaprezentujecie brak znajomości podstaw ortografii i interpunkcji, to naprawdę ciężko będzie brać na poważnie Waszą wiadomość.

Nie można nie zauważyć, że wiele osób decyduje się na prowadzenie swojej strony, bądź profilu na Instagramie tylko z pobudek czysto materialnych. Jeśli więc zależy Wam na tym, aby współpraca z firmą doszła do skutku, zapoznajcie się jeszcze raz z przedstawionymi wyżej zasadami, aby zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie na odbiorcy.

A może Wy znacie jakieś rady, które przydadzą się innym blogerom podczas nawiązywania współpracy?

Post przypadł Ci do gustu?
Podziel się nim ze znajomymi:

10
Skomentuj wpis poniżej

avatar
  Chcę otrzymywać powiadomienia  
Powiadom o
LadyinKomo
Gość

Bardzo przydatny post :) dziękuję

Kaśka
Gość

Cześć! Bardzo przydatne uwagi, w pracy spotykam się również z osobami, które zapomniał o podstawowych zasadach relacji międzyludzkich w Internecie. Trafiłam tu, szukając wskazówek dla drugiej strony, czyli dla małej działalności, pragnącej promować swoje wytwory współpracując z blogerami. Masz może wskazówki dla takich osób?

Kinga
Gość

Świetnie opisany post ! Muszę przyznać, że motywuje do działania!

Ja dopiero zaczynam przygodę ze swoim blogiem, a instagram idzie mi nieco opornie.
Ale liczę, że z czasem też się rozwinę i uda mi się zostać influencerem ^_^

Pozdrawiam!

Julia Mickiewicz
Gość
Julia Mickiewicz

Blog jakich mało, a post aż poleciał do zakładek przeglądarki ;)
Zapraszam! 
http://juliamickiewicz.blogspot.com/

Paulina z simplistic.pl
Gość

Wow, dziękuję ślicznie! ♥

Paulinka Stanik
Gość
Paulinka Stanik

Ja gdybym miała nawet kilkadziesiąt tysięcy obserwatorów na Instagramie to i tak nie potrafiłabym napisać do firmy o współpracę 😂 chyba czułabym się dziwnie chcąc dostać coś “za darmo”.

Paulina z simplistic.pl
Gość

Właśnie musisz podejść do tego w ten sposób, że to nie jest coś „za darmo”, gdyż pracowałaś i poświęcałaś czas na to, co masz teraz i skoro możesz na tym zyskać, to dlaczego nie? :)

Myślę, że po pierwszej współpracy rozkręciłabyś się w tym temacie. :)

Michał
Gość
Michał

Ja osobiście korzystam z platformy WP.
Tutaj jest to super opisane http://matthewlang.pl/whitepress/

Matka PoTomka
Gość

Dzięki za ten wpis. Niby to o czym piszesz jest banalne, ale wiele osob nie zdaje sobie sprawy, jak ważna jest chociażby ortografia. Błędy zawsze strasznie rażą po oczach i odechciewa się współpracy. Nie można brać takiej osoby na poważnie, niestety. Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)